Výživové doplnky

5 dôvodov, prečo by sme mali jesť brusnice

Brusnice

Jedno z mála ovocí, ktoré pochádza zo severnej Ameriky, sú dnes považované za superpotravinu už aj u nás. A niet sa čomu čudovať! Majú mnoho pozitívnych účinkov a dôležitých látok, vďaka ktorým dokáže bojovať proti rôznym chorobám. Aké rôzne benefity nám teda prinášajú?

1. Bráni zápalu močových ciest

Asi najznámejším účinkom brusníc je schopnosť prevencie a podpornej liečby infekcií močových ciest. Vysoká hladina aktívnych látok v brusniciach pomáha znižovať priľnavosť určitých baktérií k stenám močových ciest, čím sa odstraňujú infekcie. Na zabránenie adhézie baktérií sa vyžaduje extrémne veľká koncentrácia látok, preto sú brusnicové šťavy menej účinné, než čerstvé či sušené brusnice. 

2. Prevencia rakoviny 

Brusnice obsahujú polyfenoly a izoprenoidy, ktoré môžu prispieť k prevencii rakoviny. Nedávny výskum ukázal, že konzumácia brusníc v súvislosti s rakovinou prsníka, rakovinou hrubého čreva a rakovinou vaječníkov je prospešná. 

3. Pomáhajú chudnúť 

Jedna šálka celých brusníc obsahuje 16 percent odporúčaného denného množstva vlákniny, čo je asi štyri gramy. Vláknina udržuje hladinu cukru a vďaka nej sa budete cítiť dlhšie sýty – predídete tak zbytočnému prejedaniu sa. 

4. Zdravé trávenie 

Pri vláknine ešte ostaneme – je to typ prebiotika, ktorá živí vaše črevné baktérie a pomáha im prosperovať. Okrem toho vláknina vo všeobecnosti udržuje pohyb potravy zažívacím traktom, a tak predchádza nadúvaniu (alebo v horšom prípade, zápche). Vlákninu získate len z čerstvých bobúľ, nie z brusnicovej šťavy.

5. Proti prechladnutiu

V chladnom období siahnite po brusniciach – jeden šálka má asi 19 percent denného odporúčaného príjmu vitamínu C. Ten je, ako už iste viete, dôležitý pre zdravie imunitného systému a môže tiež znížiť trvanie bežného prechladnutia. Okrem toho sú brusnice nabité antioxidantmi, ktoré podporujú zdravý imunitný systém a znižujú pravdepodobnosť, že ochoriete.

Pre zachovanie prospešných látok je najlepšie brusnice konzumovať čerstvé alebo sušené. To našťastie nie je žiaden problém – majú príjemnú chuť a hodia sa do šalátov, kaší či jogurtu na raňajky. Dobrá je aj čerstvá šťava ale pozor, vyhýbajte sa takým, v ktorých je pridaný cukor. Ak práve nie je sezóna, odporúčame tablety s extraktom z brusníc, ktoré nájdete aj u nás. 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *